Copywriting & eindredactie:
Nationale-Nederlanden
Opdrachtgever: Nationale-Nederlanden
Verzekeraar Nationale-Nederlanden weet me regelmatig te vinden voor (eind)redactie van teksten waaruit de NN-positionering ‘Er is maar één Nederlander zoals jij’ duidelijk moet spreken.
Copy en redactioneel
NN vraagt me meestal voor teksten die op het snijvlak zitten van short copy en redactioneel. De onderwerpen zijn net zo divers als de kanalen waarvoor ze bestemd zijn. Voor NN schreef/redigeerde ik bijvoorbeeld teksten voor de woon – en zorgcampagnes, maar ook over vrouwen & geldzaken en zelfs over katten.
Levensgroot
Over katten?! Jazeker. Dat had te maken met de door NN gesponsorde tentoonstelling ‘Kattenliefde. Negen levens in de kunst’. NN wilde graag een tekst en een tentoonstellingsbeeld voor de muur van het NN DE Café op Rotterdam Centraal. Dat vond ik al een leuke opdracht. Nóg leuker werd het toen bleek dat NN een beeld had geselecteerd van fotograaf Marie Cécile Thijs, die ik al jarenlang bewonder. Vond ik toch wel gaaf: mijn werk zij aan zij met dat van haar, meer dan levensgroot.
Verzekeringssector
Bij communicatie-opdrachten voor verzekeraars is ruime ervaring in de sector een groot voordeel. En die heb ik. De eerste tien jaar van m’n loopbaan werkte ik in uiteenlopende communicatiefuncties bij Fortis/AMEV (nu ASR Verzekeringen). Later werkte ik als editorial consultant aan grote internal branding projecten bij o.a. Interpolis, Achmea en Nationale-Nederlanden. Ook werkte ik jarenlang intensief voor en met Delta Lloyd, totdat het werd overgenomen door NN. De sector is enorm veranderd de afgelopen twintig jaar, maar blijft me boeien.